Ροή Ειδήσεων

Διαφωνούμε Σεβασμιώτατε Άγιε Καλαβρύτων




Mε γνώμονα την άδολη αγάπη του προς το πρόσωπο του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ, ο Σεβασμιώτατος Μητοπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ.κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ, ο μόνος Ιεράρχης που μέχρι σήμερα όρθωσε το ανάστημά του και είπε το αυτονόητο, ότι δηλαδή πρέπει να παύσει το μαρτύριο του νομίμου και κανονικού προκαθημένου της Σιωνίτιδας Εκκλησίας, προτείνει στο τελευταίο άρθρο του, προς την επικείμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο στο Φανάρι, κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, την απελευθέρωση του Μακαριωτάτου και την απόδοση σε Αυτόν ως αποκατάσταση, του τίτλου του Πατριάρχου πρώην Ιεροσολύμων.

Και βέβαια, ο Ιεράρχης κινείται από άκρως ευγενή κίνητρα. Όμως η ανωτέρω (υπογραμμισμένη) πρόταση αποκαθιστά τον Πατριάρχη; Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης  Ιεροσολύμων κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ θα μπορούσε να απολαμβάνει τον τίτλο του «πρώην», από το 2005, όταν ο τότε εκπρόσωπος τύπου του ΥΠΕΞ και σημερινός ευρωβουλευτής κ. Κουμουτσάκος, αλλά και ο τότε πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής (από το βήμα της Βουλής) του υπεδείκνυαν με ανταλλάγματα, να «σταθεί στο ύψος του» και μάλιστα, κάνοντας κατάχρηση των συνταγματικών τους αρμοδιοτήτων (σχετικά βλ. «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», Συμβιβασμό με τον Ειρηναίο αναζητά τώρα η κυβέρνηση για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο που δημιούργησε στα Ιεροσόλυμα).
Ο Πατριάρχης αντέτεινε ότι δεν παραιτείται, διότι δεν έκανε τίποτε το παράνομο και δεν πρόδωσε ούτε θα προδώσει τον Πανάγιο Τάφο. Μια ενδεχόμενη παραίτηση του Πατριάρχη Ειρηναίου, θα ήταν για τους διώκτες του αυτό που ήθελαν: Η έμπρακτη ομολογία μιας κατασκευασμένης ενοχής. Επειδή αυτό δεν έγινε, οι άνθρωποι που δημιούργησαν αυτή την κατάσταση, έφεραν τον Πατριάρχη στο σημερινό αδιέξοδο, δηλαδή ή να συμβιβασθεί ή να εξοντωθεί. Την ηγεσία του ΥΠΕΞ άφησε παντελώς αδιάφορη και η απόφαση της επιτροπής έρευνας της «θιγόμενης» Παλαιστινιακής Αρχής, αλλά και η απόφαση του Ελληνικού ΝΣΚ που αθωώνουν τον Πατριάρχη Ειρηναίο από κάθε κατηγορία.

Σεβασμιώτατε, για ποια αποκατάσταση ομιλούμε: αν στον Πατριάρχη Ειρηναίο αποδοθεί ο τίτλος του «πρώην», αμέσως αμνηστεύονται και επιβραβεύονται τα εγκλήματα του κ. Θεοφίλου και των συν αυτώ. Διαγράφεται όλος ο αγώνας του Πατριάρχου και καταλύονται στην πράξη οι ιεροί κανόνες που ομιλούν για «τυρεία» και «φατρία». Η εκκλησία έτσι και τύποις και ουσία εκκοσμικεύεται πλήρως. Γνωρίζουμε ότι σείς ομιλείτε ρεαλιστικά. Όμως τα ασυμβίβαστα δεν συμβιβάζονται. Αν η Ορθόδοξη Εκκλησία θέλει να επανακτήσει το κύρος της, οφείλει να αποκαταστήσει τον Πατριάρχη Ειρηναίο στον θρόνο των Ιεροσολύμων και να τον αποδώσει άσπιλο στο ποίμνιο. Συμβιβαστικές λύσεις του τύπου «δυσίν Κυρίοις δουλεύειν» δεν έχουν θέση στην Ορθοδοξία.

Υ.Γ. Μια από τις καλύτερες συνεντεύξεις του παραχώρησε πριν λίγες μέρες ο κανονικός Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. κ. Ειρηναίος Α' στο δημοσιογράφο Στέφανο Χίο.

Και τι δεν είπε ο Μακαριώτατος...

Ειδικά η παρέμβασή του για τον ορατό και διά γυμνού οφθαλμού κίνδυνο αλλαγής του θρησκευτικού Status Quo στους Αγίους Τόπους ήταν σαφής. Ωστόσο ούτε οι πρωτοκλασάτοι Αγιοταφίτες ούτε εκκλησιαστικοί ταγοί ούτε φωστήρες διπλωμάτες ούτε προβεβλημένα πολιτικά πρόσωπα ούτε δημοσιογράφοι ούτε ειδήμονες καθηγητές των Θεολογικών Σχολών θέλησαν μέχρι τώρα να τοποθετηθούν ουσιαστικά και δημοσίως.

Το ζήτημα σε αρχικό στάδιο είχε θίξει με παρρησία ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος αυτόν που κατά τον Θεόφιλο ευθυνόταν για όλα όσα συνέβησαν στα Ιεροσόλυμα!! Ήταν το 1994 μητροπολίτης Δημητριάδος και μοναδικός ιεράρχης στον ελλαδικό χώρο όταν ενδιαφερόταν ειλικρινώς και έγραφε στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» για το καθεστώς των Ιεροσολύμων ότι «η αδιαφάνεια ως προς τις προθέσεις Ισραηλινών, ρωμαιοκαθολικών και μουσουλμάνων είναι φυσικό να εκτρέφει φόβους και αδημονία στους ορθοδόξους».

Ολόκληρο το άρθρο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου θα δημοσιοποιήσουμε προσεχώς.

Το ενσωματώνουμε σε έρευνά μας για έναν ακόμη ισχυρό παίχτη που έβαλε ένα κομμάτι στο παζλ της αναγνώρισης του Θαβωρίου Θεόφιλου από την ισραηλινή κυβέρνηση του Εχούντ Ολμέρτ τον Δεκέμβριο του 2007 και για όσα κυοφορούνται αυτό το διάστημα στο παρασκήνιο στους Αγίους Τόπους με πρωταγωνιστές το Ισραήλ με το Βατικανό και την Παλαιστινιακή Αρχή με το Βατικανό.